Razer Kraken V3 Hypersense Review – Det bästa Haptic Gaming -headsetet | PCGAMESN, Haptic PC Gaming Headset – Razer Kraken V3 Hypersense | Razer USA

Razer Kraken V3 Hypersense

Naturligtvis kommer V3 Hypersense med RGB-klädda koppar, och du kan utöva dem inom Razers Synapse-programvara. Varje juvellogotyp har ring- och logotypbelysning, vilket resulterar i belysning som är subtil men ljus. Sagt på det här sättet, om du är en streamer, kommer din chatt sannolikt att fråga om detta headsetets ljusshow, eftersom det känns tydligt annorlunda än resten av Kraken -serien.

Razer Kraken V3 Hypersense Review – det bästa Haptic Gaming -headsetet

Razer Kraken Hypersense Gaming Headset på skrivbordet

När jag var liten och nyfiken skulle jag ofta hålla fast sidan av huvudet mot min fars stora hi-fi-högtalare. Detta är visserligen en dum sak att göra med att utveckla öron, men de goda minnen från min musikaliska ungdom är delvis varför jag älskar känslan av basiga vibrationer på spelningar. Naturligtvis är rysande volymnivåer vanligtvis reserverade för hög watthögtalare, så du kan föreställa dig min överraskning att hitta Razers Kraken V3 Hypersense lyckas efterlikna upplevelsen. Ännu bättre, det nya headsetet ger samma ljuds fysikalitet till spelområdet, och dess implementering är nästan perfekt.

Innan vi dyker in i Razer’s Rumbly Tech, låt oss prata om den specifika versionen av Kraken som innehåller den. Precis som sina spel -ljud motsvarigheter, består Kraken Hypersense av plast, metall, tyg och läder, vilket bidrar till både dess premium och komfortfaktor. Medan det händer mer i denna återgivning av Kraken, är det fortfarande anmärkningsvärt lätt, något det kan upprätthålla vid sidan av styvhet.

Jag är också ett stort fan av Hypersense’s Cups and Headband, eftersom Razer har fastnat i sitt vanliga tyg och läderhybriduppsättning. Visst, Leatherette ser utan tvekan mer snyggt ut, men det åldras inte bra när man vilar mot mänsklig hud för långa spelsessioner. Det är värt att notera att jag också är känslig för vissa material, särskilt om de är något mindre än mjuka, så detta headset får några ytterligare brownie -poäng.

Som ett headset är Hypersense också beväpnad med en avtagbar mikrofon, har tydlighet och brusreducering. Det kommer inte att tvinga den bästa spelmikrofonen i pension, men för röstsamtal, spelchatt och allt däremellan är det perfekt användbart. Även om mics bulbous popfilter ser lite ut som en John Madden Cosplay för min smak.

Razer Kraken Hypersense Headset på vit skalle

Razer Kraken V3 Hypersense Logitech’s G733 Epos h6pro
Frekvenssvar 20Hz – 20kHz 20Hz – 20kHz 10Hz – 30 kHz
Anslutning USB 3.5mm | USB 3.5mm kabeldrag
Mic -svar 100Hz – 10 kHz 100Hz – 10 kHz 10Hz – 10 kHz
Vikt 344G 278g 278g
Pris $ 129 / £ 129 $ 127 / £ 129 $ 179 / £ 149

Ett volymhjul, mic mute -knapp och en hypersense -läge -knapp upptar också utrymme på baksidan av Kraken V3: s koppar. Både volymhjulet och mic -mute -knappen är enkla att hitta under bär, vilket förhindrar frustrerande fumlar. Volymkontrollerna har också en prisvärd nivå av noggrannhet, med varje rörelse som översätter till steg och avdrag för två. Mute -knappen är också behaglig för att trycka på, eftersom Razers användning av en växelbrytare ger en nivå av försäkring när du vet om du faktiskt är dämpad.

Estetik och headset -häftklamrar åt sidan, Hypersenses verkliga försäljningsplats är dess unika haptiska feedbacksystem som bor i kopparna. Enkelt uttryckt, denna uppsättning burkar översätter lägre frekvenser till taktila vibrationer, vilket innebär att du kommer att känna varje explosion, skott och smacka på väg i FPS -spel. I verkligheten känns känslan mer besläktad med en subwoofer än att ha två DualShock -styrenheter som är fastspända i huvudet, vilket fungerar i V3 Hypersenses fördel.

Den nya V3: s hypersense -funktionalitet kommer med tre justerbara inställningar, med varje ökande vibrationsintensitet. Under hela testningen fann jag att de lägsta och medelinställningarna ger de bästa resultaten, särskilt under hektiska multiplayer -matcher. Medan subtila vibrationer är användbara när det gäller att upptäcka riktningen för fotspår och skott, fungerar Razers haptiska feedback som en distraktion när den är full, och det muddar headsetet 7.1 Rumsligt ljud.

På tal om 7.1 Ljud, V3 Hypersense’s Virtual Surround Sound -kapacitet är på plats, särskilt när det är balanserat med haptik. På ett sätt har Razers nya headset tränat mina öron för att lyssna på subtila första-person-spelljud, något som har gjort hela skillnaden när man spelar Halo oändlig online. Visserligen har sådana som Epos ‘H6PRO också liknande rumsliga ljudförmågor, men när de är i par med känslan av rumlande bas, blåser V3 Hypersense jämförande headset ur vattnet. Köp nu på Amazon

Kraken V3 Hypersense länkar också till Razer Central, vilket innebär att du kan spela om med headsetets inställningar med Synapse. Sviten ger tillgång till olika alternativ och funktioner, som en EQ, THQ och rumslig 7.1 inställningar och Chroma RGB -klockor och visselpipor. Besvikande innehåller programvaran inga ytterligare alternativ för att justera haptisk feedback, eftersom lämpligt avsnitt replikerar knappens låga, medelstora och höga lägen.

Som sagt, genom att finjustera basfrekvenserna i headsetets utjämningsinställningar kan du ändra hur haptikerna svarar på ljud. Det kan visserligen vara svårt att avgöra var de brusande explosionerna i ett spelland på EQ -skalan, men om du är villig att experimentera kan du blanda ditt spelljud på ett sätt som reserverar haptik för specifika ljud. Om en framtida uppdatering skulle kunna automatisera denna process med specifika hypersense -inställningar, kan det förbättra funktionens användbarhet tiofaldigt, men som saker för närvarande står är enhetens tre alternativ inte så tillmötesgående som jag skulle vilja.

När det gäller mångsidighet är Kraken V3 Hypersense faktiskt kompatibel med konsoler, så det kan visa sig vara en omfattande ljudlösning. Till skillnad från Razer Kraken Tournament Edition använder dock headsetet en enda USB -anslutning, snarare än en avtagbar 3.5mm DAC, vilket betyder alternativa förstärkare och adaptrar är inte ett alternativ. Detta är förmodligen kopplat till enhetens haptiska innervärden, men för $ 129.99, det skulle vara trevligt att skörda fördelarna med båda anslutningarna.

I slutändan är Kraken V3 Hypersense mer än en vibrerande nyhet; Det är ett bevis på haptiska feedbacktillbehör. Medan att tillhandahålla ett bredare utbud av inställningar skulle stärka den totala upplevelsen, underlättar V3 Hypersense en fascinerande känsla av ljudfysikalitet, vilket gör det till ett av de bästa spelhuvudset på marknaden när det gäller nedsänkning. Naturligtvis är Razers Staple RGB -belysning och byggkvalitet också en enorm försäljningsplats, så om du funderar på att plocka upp en uppsättning Kraken -burkar kanske du vill överväga att investera i denna haptiska tunga hitter.

Razer Kraken V3 Hypersense Review

Några nigglar håller Razers Kraven V3 Hypersense från att uppnå perfektion, men det gör ett starkt argument för mer haptiska drivna headset.

Haptiska återkopplingshör

Dyk in i en ny dimension av nedsänkning med Razer Kraken V3 Hypersense – Ett PC -spel -headset som drivs av Haptic Technology. Från rumlande explosioner till susande kulor, med förmågan att känna vad du hör, är det dags att omfamna verkligt multisensoriskt spel.

spelradar

“Razer Kraken V3 Hypersense är inte bara en av de bästa Razer -headseten runt, utan också ett av de bästa spelhuvudseten som du kan köpa.”

Feedback som känns verklig.

Razer ™ Hypersense.

Nöjesparken haptiska drivrutiner i varje öronkoppling plockar upp ljudkoder och omvandlar dem till realistiska vibrationer som varierar i läge, varaktighet och intensitet, vilket ger peksensorisk feedback för ljud i spelet.

”Den haptiska feedbacken och fantastiska ljud drog oss in i spelet för en mer uppslukande upplevelse!”

– Capcom Monster Hunter Rise Development Team

Stereo haptik

Haptiska effekter flöde mellan vänster och höger öronkoppar baserat på positionering i spelet för större rumslig medvetenhet och fördjupning.

Realtid haptik

Intelligent ljudbehandling som kräver nollintegration eller ytterligare nedladdningar för att fungera. Kompatibelt över spel, musik och filmer.

Intensitetsjusterare

Justera enkelt haptikens styrka med en knapp på huvudet som kan växla mellan av, lågt, medium och högt.

Nedsänkning från alla vinklar.

THX rumsligt ljud.

Headsetet är beväpnat med Advanced 7.1 surroundljud som optimerar spelets ljuddesign för realistiskt positionsljud. Upplev verklig akustik och hör allt som om du var rätt mitt i allt.

Kraftfullt, naturtro ljud.

Razer ™ Triforce Titanium 50mm förare.

Vår patenterade 3-delade förare design skjuter ut exceptionella höjder, mids och lågheter som inte är leriga, vilket ger en mer dynamisk lyssningsupplevelse för djupare nedsänkning. Uppgraderad med titanbelagda membran för överlägsen tydlighet, förarna möjliggör verkligt livliga och exakt ljudåtergivning.

Byggt för komfort. BYGGD FÖR ATT HÅLLA.

Minneskumskuddar

Hybridtyg och skumkuddar i läderminnet

Den perfekta balansen mellan komfort, ljudisolering och haptiköverföring.

Plysch tyg pannband kudde

Mjuk dämpning på huvudet för minimalt tryck.

Stålstyrd pannband

Flexibel och lätt, men ändå hållbar och motståndskraftig.

Tydlighet utan fråga.

Razer ™ Hyperclear Cardioid Mic.

Genom att undertrycka ljud från baksidan och sidorna erbjuder den avtagbara mikrofonen större talupphämtning och brusavbrott, vilket säkerställer förbättrad tydlighet och en naturlig representation av din röst.

Drivs av Razer Chroma ™ RGB.

Med 16.8 miljoner färger och en svit med effekter, njut av större nedsänkning eftersom den dynamiskt reagerar med över 150 integrerade spel. Håll ner Razer Hypersense Adjuster -knappen för att bekvämt cykla genom Razer Chroma ™ RGB Lighting Effects.

Vanliga frågor

Vad är Razer Hypersense?

Razer Hypersense är en haptisk teknik som har integrerats med ljuddrivrutinerna i varje hörsel. Kunna förvandla ljud till peksensorisk feedback (i.e. vibrationer), denna teknik gör att du effektivt kan känna vad du hör i spelet.

Kräver Razer Hypersense några ytterligare nedladdningar?

Nej. Razer Hypersense fungerar ut ur lådan med något spel, musik eller film utan att behöva ytterligare programvara eller integration.

Kan jag justera feedbacknivån för Razer Hypersense?